Q&A, czyli najczęściej zadawane pytania o głoskę [R]

Głoska [r] – dla jednych oczywistość, dla innych zmora. Czy rzeczywiście jej artykulacja jest tak trudna? Czy faktycznie wiek wyklucza możliwość nauczenia się jej poprawnej artykulacji? Oto najczęściej zadawane pytania, z którymi spotykam się w mojej praktyce logopedycznej. Czy moje dziecko ma jeszcze czas na głoskę [R]? Teoretycznie głoska [R] przy prawidłowym rozwoju mowy powinna pojawić się do ok. […]

Czy Twój język jest na właściwym miejscu? Sprawdź i przekonaj się jak pozycja spoczynkowa języka wpływa na Twoją mowę!

„Kto potrafi zrobić kobrę?” To pytanie często zadaję dzieciom w przedszkolu, żeby je trochę rozbudzić w poniedziałkowy poranek. W środowisku logopedów przyjęło się, że pozycja wertykalno-horyzontalna, czyli prawidłowa pozycja spoczynkowa języka to tzw. „kobra”. Budzi ona skojarzenie z wężem, który właśnie zamierza upolować swoją ofiarę. Trochę przerażające. Ale to właśnie w ten sposób wasz język pokazuje, że też

Przewijanie do góry